හපොයි! මෙහෙමත් විභාග ලිවිල්ලක්

මේ ලිපියෙන් දැනුවත් වෙන්න ඕන අයනම් ගොඩයි. ඒ අතරින් අධ්‍යාපන ක්‍ෂ්ත්‍රයේ අය ඉන්නේ ගොඩක් ඉහලින්. මුලින්ම කියන්න ඕන මම මේ ලිපිය ලියන්නේ කාටවත් බණින්න හිතාගෙන නම් නෙවෙයි දැනුවත් කිරීම සඳහාම විතරයි. මම හිතන දෙයක් ගැනයි මේකෙන් කියන්නේ. ඔයාලත් හිතෙන දේ කොමෙන්ටුවක් විදිහට දානවානම් මම බොහෝම කැමතියි.

අපේ රට සාක්‍ෂරතාවයෙන් ඉහල රටක් කියල වාගේම අපේ හිෂ්‍යයන්ගේ විභාග සමත් වීම සුලබ දෙයක්ද වෙලා තියෙනවා.ඒ ගැන අපි ආඩම්බරයෙන් තමා කතා කරන්නේ. නමුත් අපිට වඩා සාක්‍ෂරතාව වගේ දේවල් අතින් පහලින් ඉන්න රටවල් ලෝකයේ දියුණු රටවල් විදිහට නම් දරාගෙන ඉන්නවා. මොකක්ද මේකට හේතුව? මේ දේට හේතුව අපේ රටේ ස්වභාවික සම්පත් නොතිබීම කියල කෙනෙකුට තර්ක කරන්න පුළුවන්. ඒ වාගේම අපේ රටේ ඉන්න අය වාගේම එන්න ඉන්න අයත් ණය කාරයන් වෙලා තියෙන්නේ මේ දේවල් වල ප්‍රතිඵල විදිහට කියල කොයි කවුරුත් දන්නා දෙයක් කියලය් මම හිතන්නේ.

ඇත්තෙන්ම මේ දේ වෙන්න හේතුව කියල මම හිතන්නේ අපේ රටේ තියෙන විභාග ක්‍රමයයි ඉගැන්වීමේ රටාවයි. මේ ලිපිය කියවන්න කලින් මම දාපු කලින් ලිපියක් වෙන ගුරුවරුන්ටයි මේ කතාව කියන ලිපිය බලන්න පුළුවන් නම් වටිනවා.

මේ විභාග ක්‍රමයෙන් ශිෂයයෙක් විභාගය පාස්වෙන්නේ කටපාඩම් කරල එහෙම නැත්තම් අපේ භාෂාවෙන් කියනවා නම් ගිරව දාල. දාන්නෙත් එසේ මෙසේ ගිරව් නෙවෙයි මැකෝ ගිරව්. ඒත් මේකෙන් වෙන්නේ විභාග පාස් කරල රටේ සාක්‍ෂරතාව ඉහල දාන එක විතරයි. ඒ වාගේම තවත් පිරිසක් කරන්නේ පොඩි කොල කෑල්ලක බොහෝම පුංචියට තියෙන් ඔක්කෝම ලියාගෙන ඇවිත් විභාග ශාලාවේ තියාගෙන බල බල උත්තර ලියන එක. ඒ කියන්නේ bit එකක් අදින එක. මේක කරන්න ගිහින් මාට්ටු වෙලා තියෙන අය ගොඩාක් හිටියත් විභාග තහනම් කරල තිබුනත් තවමත් ගොඩක් දෙනා මේ දේ කරනවා. මට නම් ගිරවා දාන්න බැරි වුනත් මෙතෙක් bit ඇදලා නම් නැහැ. දන්න හැටියකට ලියල එන එක තමා මෙතෙක් කොලේ.

මෙහෙම bit ඇදල ගිරව දාල පාස් වෙන එව්වන්ට ඊලඟට මොකද වෙන්නේ කියල හිතල බලන්න. ඒකා රටේ වැදගත් කියල කියන රැකියාවකට ගියදාට වෙන දේ හිතා ගන්නත් බැහැ. ඒක නම් දන්නේ දෙයියොයි ඒකායි විතරමයි කියල තමා මම නමි හිතන්නේ. මොනා වුනත් අවසානයේ වෙන්නේ වැඩක් කරගන්න බැරි උපාධි හා සහතික පොරවගත්තු පිරිසක් ඉහල තැන් වලට ගිහින් රට තවත් අගාධයට යවන එක. සමහර විභාග වංචා වලට නිලධාරීන් පව උදව් කරන්නේ මුදලට හා බලයට යටවීමේ ප්‍රතිඵල විදිහට.

මොනා වුනත් මේ දේ දිගින් දිගටම කියන එක නම් වැඩක් වෙන්නේ නැති වෙයි. මොනා වුනත් අපේ රටේ ඉන්න මොලකාරයෝ ටිකට වෙන්නේ පාරේ හිඟාකන්න තමා. දැන් නම් ලංකාවේ පෞද්ගලික ආයතන තියෙනවා හැකියාවන් සලකල රැකියාවක් දෙන. මම දන්න අය ඉන්නවා ඒ වාගේ තැන් වල වැඩ කරන. සමහරක් අයට උපාධියක් තියා උප්පැන්න සහතිකේ ඇරුනාම ඇති සහතිකයකුත් නැහැ. තියෙන එකම දේ talent එක හෙවත් හැකියාව.

මොනා වුනත් මේ ක්‍රමය වෙනස් කරල නිවැරදි ප්‍රාෙයා්ගික අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් එක්ක වංචාව නැති විභාග ක්‍රමයක් තිබුණානම් කොයි තරම් දෙයක් කරන්න පුළුවන්ද මේ රටට කියල හිතල බලන්න. මේ දේවල් ගැන ඔයාලට තියෙන අදහසත් කොමෙන්ටුවක් විදිහට දාන්න පුළුවන් නම් බොහෝම වටිනවා.

No comments:

Post a Comment

කුණුහරුප හැර ඕනෙම දේකට මෙන්න ඉඩ!
තමන්ගෙම අදහසක් දාන්න කොමෙන්ටුවක් විදිහට අනිත් අයටත් හිතන්න..!

මූණු පොතෙන් අදහස් දක්වන්න!